Vorig jaar verlaagde Van de Velde, voorheen altijd populair bij beleggers vanwege het hoge dividend dat twee keer per jaar werd betaald, het dividend nog met 70 procent. Inmiddels betaalt de lingeriemaker nog slechts één keer per jaar een dividend, dat ook een aanzienlijk lager rendement geeft.
Dit jaar ontvangen aandeelhouders een gelijke uitkering van €1,03 bruto per aandeel, wat bij een beurskoers van €29,35 een geschat dividendrendement van 3,5% oplevert.
De ex-coupon datum is net als vorig jaar 2 mei met een betaalbaarstelling op 6 mei 2019 door Van de Velde. Op de beurs in Brussel presteert het aandeel in 2019 goed met een koerswinst van 14,7%, wat een actuele beurswaarde van bijna 400 miljoen euro oplevert.
In december tikte het aandeel Van de Velde nog een dieptepunt aan op €21,20, bijna een halvering ten opzichte van de hoogste jaarkoers die op 14 maart 2018 werd bereikt. Slechts één analist volgt deze Belgische midcap op het moment met een advies 'houden' en een koersdoel van €26, ruim 11% onder het huidige niveau.
Met zijn sterke merken, PrimaDonna, Marie Jo en Andres Sarda, is Van de Velde één van de wereldleiders in de lingerie, badmode en sportswear. Onze missie is elke vrouw de ultieme persoonlijke paskamerervaring bieden. Onze langetermijnstrategie is gebaseerd op het bouwen van merken rond de Lingerie Styling paskamerfilosofie, die pasvorm, stijl en mode samenbrengt. We werken wereldwijd samen met 5.000 multimerk lingeriewinkels, zowel online als offline, met een sterke focus op kernmarkten Europa en Noord-Amerika. Ons eigen retailkanaal runnen we onder de labels Rigby & Peller, Lincherie en Private Shop. Deze winkels zijn schoolvoorbeelden op het vlak van de Lingerie Styling paskamerservice. Van de Velde is genoteerd op Euronext Brussel.