dinsdag 27 februari 2018

Van de Velde betaalt fors minder dividend in 2018



aandeel van de velde dividend 2017
De Belgische lingerieproducent Van de Velde, bekend van merken als Marie Jo, wil dit jaar een dividend van €1,03 per aandeel uitkeren. Dat is maar liefst 70 procent minder dan een jaar geleden.

Voor het boekjaar 2017 zal de Raad van Bestuur aan de Algemene Vergadering van Aandeelhouders voorstellen om een dividend uit te keren van € 1,03 (netto dividend van € 0,721). Het voorgestelde dividend komt overeen met een uitkeringspercentage van 40% van de geconsolideerde winst van de groep verhoogd met het resultaat op basis van de equity-methode.

Na goedkeuring door de Algemene Vergadering zal het finale dividend van € 1,03 per aandeel (netto dividend van € 0,721 per aandeel) betaalbaar worden gesteld vanaf 4 mei 2018. 

DIVIDEND MET 70 PROCENT OMLAAG
Vorig jaar werd nog een slotdividend van €2,15 bruto per aandeel betaalt, voorafgegaan door een interim uitkering van €1,35. Nadat eerder al geen interim dividend werd uitgekeerd krijgen aandeelhouders Van de Velde nu dus een forse dividendverlaging van 70 procent voor hun kiezen.

Van de Velde stond juist bekend om het hoge dividendrendement, dat nu dus niet houdbaar bleek, wat overigens zeer vaak het geval is bij hoge rendementen (hoe hoger het rendement hoe minder zeker in de praktijk). Het dividend van €1,03 voor dit jaar levert zelfs na de koersdaling van het aandeel nog slechts een dividendrendement van 2,6% bruto op voor het aandeel.

De ex-coupon datum is 2 mei 2018 met een betaalbaarstelling op 4 mei 2018 door Van de Velde.

Met zijn sterke merken, PrimaDonna, Marie Jo en Andres Sarda, is Van de Velde één van de wereldleiders in de lingerie, badmode en sportswear. Onze missie is elke vrouw de ultieme persoonlijke paskamerervaring bieden. Onze langetermijnstrategie is gebaseerd op het bouwen van merken rond de Lingerie Styling paskamerfilosofie, die pasvorm, stijl en mode samenbrengt. We werken wereldwijd samen met 5.000 multimerk lingeriewinkels, zowel online als offline, met een sterke focus op kernmarkten Europa en Noord-Amerika. Ons eigen retailkanaal runnen we onder de labels Rigby & Peller, Lincherie en Private Shop. Deze winkels zijn schoolvoorbeelden op het vlak van de Lingerie Styling paskamerservice. Van de Velde is genoteerd op Euronext Brussel.

Gerelateerde berichten



 

Copyright 2020 DIVIDENDNIEUWS.BE